یک تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

انتخابات پرشور با ترکیب مناسب کاندیدا‌ها |‌ اهمیت‌ پایبندی نامزدها به اصول اخلاقی

 
یک تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو با مشارکت بالا تحقق پیدا خواهد کرد، گفت: ترکیب نامزد‌های ریاست جمهوری نیز این فرصت را تقویت کرده است تا شاهد برگزاری انتخاباتی رقابتی باشیم.
  یک تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو با مشارکت بالا تحقق پیدا خواهد کرد، گفت: ترکیب نامزد‌های ریاست جمهوری نیز این فرصت را تقویت کرده است تا شاهد برگزاری انتخاباتی رقابتی باشیم.
کد خبر: ۱۴۶۰۴۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی فضائلی درباره میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌روی کشور افزود: بحث مشارکت در همه انتخابات‌ها و بویژه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت بالای شهروندان در انتخابات سبب تشکیل دولتی قوی با پشتوانه بالای مردمی خواهد شد، عنوان کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات از لحاظ بین‌المللی نیز سبب تقویت جایگاه کشورمان خواهد شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: با توجه به ترکیب شش نامزد ریاست جمهوری که صلاحیت آن‌ها احراز شده است، می‌توان گفت در این دوره از انتخابات شاهد مشارکت و رقابتی پرشور خواهیم بود.

فضائلی با اشاره به اینکه رقابت مناسب بین نامزد‌ها می‌تواند مشارکت در انتخابات را افزایش دهد، گفت: این در حالی است که در نظرسنجی‌های انجام شده نیز این مهم پیش‌بینی شده است.

وی با یادآوری اینکه این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بعد از شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان در حال برگزاری است، عنوان کرد: مراسم تشییع باشکوه رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان نوید انتخاباتی پرشور را می‌دهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه انتخابات پیش‌رو با مشارکت بالا تحقق پیدا خواهد کرد، خاطرنشان کرد: ترکیب نامزد‌های ریاست جمهوری نیز این فرصت را تقویت و فراهم کرده تا شاهد برگزاری انتخاباتی رقابتی باشیم.

فضائلی درباره لزوم رعایت اخلاق سیاسی از سوی کاندیدا‌ها نیز بیان کرد: جامعه ایران، جامعه‌ای فرهنگی و دینی است و در چنین جامعه‌ای مردم از کاندیدا‌ها توقع دارند که به مسائل اخلاقی پایبند باشند.

وی با اشاره به اینکه پایبندی به اخلاق باید از سوی کاندیدا‌ها ابراز شود، ادامه داد: هواداران کاندیدا‌ها نیز در فعالیت‌های تبلیغاتی باید به اصول اخلاقی پایبند باشند و از تهمت زدن و نفرت پراکنی اجتناب کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به اخلاق فضای انتخابات را تیره می‌کند، توضیح داد: مردم به چنین مسائلی توجه می‌کنند. به همین دلیل رعایت نکردن اخلاق و مسائل شرعی از سوی کاندیدا‌ها و هواداران آن‌ها روی مشارکت مردم اثر منفی می‌گذارد.

فضائلی با بیان اینکه بی‌توجهی به اخلاق روی چهره کشورمان در فضای بین الملل نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت، عنوان کرد: بسیاری از تحلیلگران بخصوص آن‌ها که به طور ویژه روی ایران متمرکز هستند. فضای انتخابات را رصد می‌کنند. به همین دلیل هرچه این فضا پاک‌تر و اخلاقی‌تر باشد، تصویر مناسب‌تری از کشورمان به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی درباره مناظراتی که قرار است، بین نامزد‌های ریاست جمهوری برگزار شود، نیز یادآور شد: رهبر انقلاب نیز قبلا فرمودند که نباید از مناظراتی که در کشوری مثل آمریکا برگزار می‌شود، الگوبرداری کنیم، زیرا آن‌ها از هر ابزاری حتی مسائل غیر اخلاقی و نامشروع نیز برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کنند.

‌این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: اما در جامعه ما چنین امری پسندیده نیست. به همین دلیل توقع خیلی جدی از نامزد‌ها و هواداران آن‌ها این است که پایبندی خود به مسائل اخلاقی را نشان دهند تا شاهد برگزاری انتخابات اخلاق مداری باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها